Sklik API

Automatický reporting dat z Skliku – bez znalosti scriptů

Snad všichni jsme už někdy přemýšleli nad tím, jak automatizovat reporty PPC kampaní, a ušetřit si čas, který ztracíme manuálním opisováním údajů z jednotlivých systémů. Nad možností plně automatizovaného reportingu PPC kampaní jsme s kolegou Karlem Rujzlem v PeckaDesign přemýšleli už dlouho, ale k praktickému řešení tohoto problému nás postrčila až diskuze z letního PPC Campu.

Existují doplňky, které nám získají data z Google Adwords a z Google Analytics, ale nikoli z Skliku, což byla největší překážka plné automatizace reportingu. S kamarádem Michalem Kozubíkem jsme se tedy vrhli na řešení a po několika bezesných nocích se nám povedlo vytvořit rozšíření do Google Spreadsheets, který automaticky získává data přímo z Sklik API (bez znalosti Apps scriptu nebo jiného jazyka). Tím jsme to poměrně rychle a jednoduše vyřešili :).

Pokud vás náš doplněk zaujal, a chcete se zapojit do Beta testování před veřejným vydáním, napiš nám svůj email na petr.bures@peckadesign.cz a doplněk ti nasdílíme :). 

Budeme moc rádi za vaši zpětnou vazbu. Zajímá nás, jestli doplněk funguje správně, na co jste při instalaci či používání narazili, a co by se vám ještě hodilo :).

Informace o rozšíření Sklik API

Pojďme se blíže podívat na instalaci, konkrétní funkce a také na malý přehled věcí, na kterých zrovna pracujeme, a v neposlední řadě i na to, co plánujeme do budoucna :).

Funkce

Co vám rozšíření nabízí

  • Automatické stažení všech metrik z Skliku (viz popis metrik) na úrovni účtu.
  • Přihlášení pomocí agenturního účtu.
  • Stáhne data za různá časová období (den, týden, měsíc, volitelný…).
  • Vložení dat do určené buňky .
  • Nastavení hlaviček s metrikami v reportu.
  • Lokalizaci dat pro další výpočty (např. PNO).

Co zatím nenabízí, ale brzy snad nabídne 🙂

  • Nastavení automatického stahování.
  • Výběr všech metrik na jedno kliknutí.
  • Zaslání reportu na email s exportem do různých formátů (pdf, csv…)
  • Stahování podrobnějších informací o klíčových slovech, kampaních, reklamních sestavách…
  • Možnost rychlého přidání dalších metrik (PNO, CPA…).
  • Uložení přihlašovacích údajů tak, aby hesla nemohla zneužít další strana.

Instalace doplňku

Doplněk je veřejně k dispozici na Webstore Chrome. Pro instalaci stačí rozšíření stáhnout, vytvořit nový Google Sheet a doplněk nainstalovat pomocí následujícího odkazu:

https://chrome.google.com/webstore/detail/sklikcz-api/hbonjecdklejgmblelclffldpjlomomf?hl=cs

Na co si dát při instalaci a po spuštění pozor?

  • Odezva Googlu může někdy pomalejší, tzn. že po instalaci může chvíli trvat, než se doplněk objeví se všemi funkcemi v Google Docs.
  • Pokud se doplněk zhruba po 15 minutách nezobrazí, nebo se zobrazí pouze Help, doporučuji vyzkoušet na jiném prohlížeči popř. několikrát aktualizovat Google Sheet.
  • Chrome v některých verzích zobrazuje po přihlášení nové okno s chybovou hláškou. Do funkce doplňku se to, ale nepromítne.

Přihlášení a získání dat

Po instalaci stačí v sekci „Doplňky“ vybrat rozšíření Sklik.cz API a zvolit možnost Client Stats. Po kliknutí se otevře přihlašovací okno a následně i doplněk.

vystup

Vysvětlení metrik

V tabulce najdete ke každé metrice vysvětlení přesně tak, jak ho uvádí Sklik v dokumentaci.

date Start date of given period (depends on granularity)
impressions Number of impressions
clicks Number of clicks
ctr Click ratio – how much clicks per one impression (%)
cpc Cost per click – average cost per one click
price Total price paid for displaying ads (for clicks or impressions)
avgPosition Average position of ad in display format
conversions Number of conversions (how many times user made an order)
conversionRatio How many conversions per one click (%)
conversionAvgPrice Price of one conversion
conversionValue Value of conversions
conversionAvgValue Average value of conversion
conversionValueRatio Value / price ratio (%)
transactions Number of transactions
transactionAvgPrice Price of one transaction
transactionAvgValue Average value of one transaction
transactionAvgCount Average number of transactions per conversion

Něco málo závěrem…

Do budoucna máme v plánu udělat další rozšíření i mimo rámec Skliku. Tak snad se nám to podaří :). Budeme moc rádi za sdílení a zpětnou vazbu, abychom doplněk rozšiřovali o funkce, které vám opravdu pomůžou :).

Doufám, že vám doplněk ušetří čas i práci, a stane se vašim věrným pomocníkem! 🙂

Tip na závěr

Při použití SuperMetrics nebo doplňku Google Analytics můžete vytvořit automatický report bez nutnosti přihlášování a opisování dat z jednotlivých administrací.

Workshop z PPC Campu

Pokud vás zajímá, jak pracovat s dalšími rozšířeními pro reporting dat z Google Analytics nebo Adwords, přidávám odkaz na workshop z PPC Campu.

3 komentáře: „Sklik API“

  1. super věc! momentálně se mi to bude hodit akorát pro monitoring spendů na jednotlivých účtech. těším se až bude možné stahovat data na úrovni kampaní a automaticky je refreshovat. do té doby jdu přemýšlet o možnostech které to nabízí 🙂 díky!

    To se mi líbí

Napsat komentář